Forum forum spawalnicze Strona Główna forum spawalnicze
nieoficjalne forum spawalnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prosze o pomoc jak spawać blache 15mm MIG(próbka)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum spawalnicze Strona Główna -> spawacze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:46, 17 Mar 2012    Temat postu: Prosze o pomoc jak spawać blache 15mm MIG(próbka)

Pilnie proszę o pomoc!!!! W przyszły poniedziałek mam próbkę spawania MIG na której mi bardzo zależy. Próbka ma wyglądać tak: blacha 15mm fazowana na 45 stopni, muszę wykonać przetop, wypełnienie, lico. Proszę o opisanie kroków wykonania tego spawu: ułożenie blach i wykonanie spoin lub ciekawe linki.Z góry dzięki!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez idolmon dnia Sob 20:10, 17 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukady




Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: szczecin

PostWysłany: Sob 19:58, 17 Mar 2012    Temat postu:

Rozumiem że jeżeli przetop masz wykonać to pełny drut, szczelina na elektrodę 3,25 Volty 18 posuw dobierz jak drut 1,2 to 2,8 ale spróbuj wypełnienie i lico to samo. Ja tak robiłem i szło acha szczelina u góry ciut szersza i tak ściągnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:25, 17 Mar 2012    Temat postu:

jak wykonać tak szerokie lico na 3spoiny będzie dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
weld
moderator



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 540
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sob 20:33, 17 Mar 2012    Temat postu:

przetop ok.15.5 A. Posow 2.5 max 3.Dla wypelnienia i lica wedlug siebie[popruboj na boku na jakiejs blasze].Moze byc na trzy sciegi.Swoja droga co robiles na kursie ? Czy przystepujesz do probki bez zadnego kursu ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez weld dnia Sob 20:35, 17 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:35, 17 Mar 2012    Temat postu:

blacha ma 15mm sfazowana na 45 stopni lico będzie szerokie jak go wykonać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
weld
moderator



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 540
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sob 20:37, 17 Mar 2012    Temat postu:

sciegami,jeden obok drugiego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:49, 17 Mar 2012    Temat postu:

Serdeczne dzięki weld dopytuje bo ostatnio taką próbkę robiłem 13 lat temu na końcowym egzaminie w szkole. W ostatniej pracy nie zwracali uwagi na przetopy. Ta praca jest bardziej wymagająca dlatego wypytuje żeby sobie przypomnieć. Napisz jak ustawić blachę i jak zaczynać spawy? Z tego co pamiętam z blach startowych, tak? Sorki ja uciekam do pracy na nockę. Z góry dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
weld
moderator



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 540
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Nie 9:14, 18 Mar 2012    Temat postu:

kolega wyzej napisal jak ustawic bleche,na elektrode,szkielko i.t.p. co ma 3-4 mm.Wkladasz miedzy blachy,szczepiasz na blaszki wybiegowe i na nich zaczynasz i konczysz kazdy scieg,najlepszy scieg to scieg o szerokosci 5-7 mm.szerokosci.
Cos kolo tego
przygotowanie probki http://www.youtube.com/watch?v=tC7PmksNDhY&feature=related
ruchy palnikiem http://www.youtube.com/watch?v=lNe4fo6hxAQ&feature=related
nie chce mi sie szukac,mysle ze bedzie tego wiecej na youtube.
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez weld dnia Nie 9:33, 18 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukady




Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 19:08, 18 Mar 2012    Temat postu:

Ja spwawam przetop na 18 V posuw 2,7 jutro muszę wypróbować na twoich ale te przykłady co podałeś to na podkładce stalowej i to elektrodą, a drugi to pachwinka, pachwinkę spawam właśnie w taki sposób, za kilka dni jadę pod francuską granicę na próbki mam nadzieję że nie tylko się przejadę ale chwilę tam popracuje. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
weld
moderator



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 540
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Nie 20:19, 18 Mar 2012    Temat postu:

lukady napisał:
Ja spwawam przetop na 18 V posuw 2,7 jutro muszę wypróbować na twoich ale te przykłady co podałeś to na podkładce stalowej i to elektrodą, a drugi to pachwinka, pachwinkę spawam właśnie w taki sposób, za kilka dni jadę pod francuską granicę na próbki mam nadzieję że nie tylko się przejadę ale chwilę tam popracuje. pozdrawiam

wszystko zalezy od maszyny,poczatkujacym zawsze proponuje na przetop 15A.Te przyklady ktore podalem maja sluzyc tylko podgladowo dla zalozyciela tematu, jak ustawic blachy do probek i ruchy palnikiem w przypadku spawania pionu,nie pisalem zeby sie na tym wzorowac.Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 6:38, 19 Mar 2012    Temat postu:

dzięki panowie za pomoc!!! za4 godziny chwila prawdy. ps próbkę mam w poziomie. zobaczymy ile zostało fachu w ręku po 13 latach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 6:49, 19 Mar 2012    Temat postu:

wypełnienie spawać 1 ściegiem??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez idolmon dnia Pon 7:05, 19 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
weld
moderator



Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 540
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Pon 9:03, 19 Mar 2012    Temat postu:

idolmon napisał:
wypełnienie spawać 1 ściegiem??

Sam musisz ocenic kiedy klasc na raz a kiedy przejsc juz na warstwowe.Rob tak zeby spoina nie byla szersza jak 7 mm.Co prawda niektore WPS-y dopuszczaja szerokosc spoiny 15mm.ale ladniej wygladaja wezsze spoiny niz szerokie rozlane.Daj znac jak poszlo.Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:36, 19 Mar 2012    Temat postu:

pozytywnie!!! dzięki koledze który tam pracuje miałem 2 próbki co do przetopu to nie za dobrze nie przetopiłem startu około 2cm a później migomat mi zatrzymał się 2 razy to już nie moja wina zeszlifowałem ale punkcik bez przetopu został. wiedzieli że mam chujowo maszynę i przymknęli oko. wypełnienie i lico na stówkę ok. bardzo mi pomogły wasze porady dzięki WELD!!!!! I LUKADY. następny poniedziałek start 11.50 funta na h. niedziela 16Ł chyba nie jest źle ale muszę się przyłożyć i nabrać wprawy. ps szczęście że próbka nie szła na testy bo bym z przetopu poległ ale kilka podejść i będzie na 100% jeszcze raz dzięki za porady!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idolmon




Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:37, 19 Mar 2012    Temat postu:

POZDRAWIAM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum spawalnicze Strona Główna -> spawacze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin