|
forum spawalnicze nieoficjalne forum spawalnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cool506
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:19, 13 Lip 2014 Temat postu: Czy da rade pospawac blok silnika ? |
|
|
Witam, problem polega na peknietym bloku silnika tfsi audi, blok zeliwny, pekniety jest na mocowaniu lapy silnika, otwlrzyl sie kanal wodny ,prosilbym o rzetelna opinie czy poprostu jest sens i da sie to spawac, auto z 2011 roku, silnik juz wyjety. Jestem z kolobrzegu, zachodnipomorskie Pozdrawiam
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
młody32
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: opole
|
Wysłany: Wto 12:12, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
blok silnika to odlew, to po pierwsze. Łape może i da się przyspawac ale czy to wytrzyma ciężar silnika to ja nie wiem. Nie spawam elektrodą tylko magiem ale tu daje cytat z innego forum:"Rzadko mam okazję spawać żeliwo. Ale pamiętam,że kiedyś spawałem parę elementów grubości coś około 4-5mm. Użyłem do tego elektrod do spawania żeliwa na zimno. Elektroda do spawania żeliwa na zimno wtedy jeszcze produkcji "Baildon". Spawało się nimi bardzo dobrze i nic nie pękło. Trzeba tylko pamiętać o użyciu możliwie małego natężenia prądu,spawaniu krótkimi odcinkami 15-25mm i nie nagrzewaniu detalu powyżej 60-70'C.Później miałem doczynienia z grubszymi detalami które próbowałem pospawać w TIG i tu przykra niespodzianka,pękało zaraz po zgaszeniu łuku. Dowiedziałem się wtedy,że powinienem grzać materiał na kolor ciemno czerwony czyli jakieś 700'C .Detal powinno chłodzić się razem z piecem (ja zakopywałem w pojemniku z piaskiem,bo pieca nie miałem ) .Generalnie chodzi o to by schładzanie odbywało się wolno nie więcej jak 100'C na godzinę. A i spawanie na gorąco wykonuje się tylko w pozycji podolnej. Spawając żeliwo wierci się też otwory na końcach pęknięć. Te otwory trzeba zaspawać jako ostatnie. Sprawa też jest taka,że niektórych rodzajów żeliwa nie da się niestety pospawać tzn żeliwa białego Teoria mówi też,że spoinę powinno się młotkować by zredukować naprężenia. Ja tego nigdy nie robiłem,zwłaszcza przy cieńszych elementach,bo bałem się,że pęknie w innym miejscu Można też żeliwo spawać z podgrzaniem 400-600'C i spawać w tej temperaturze.Tak czy inaczej też uważam,że jeśli to możliwe to najtaniej jest użyć odpowiednich elektrod. " kolega answer z forum spawalnictwo com pl tam dokładnie to napisał. Może ci sie przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kusiniak
Dołączył: 24 Kwi 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:10, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ostatnio spawaliśmy solidną część maszyny. Dużo roboty było, ale pięknie poszło. Oczywiście trzeba pamiętać o młotkowaniu i żeby nie przegrzać elementu. Czyli co jakiś czas robić przerwy w spawaniu. Spawaliśmy elektrodami Selectarc Fonte Ni.
Niestety mam za mało postów i nie mogę zdjęcia wrzucić Ale mogę wyslać na maila jeśli chcesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|